2013(e)ko urriaren 6(a), igandea

Pigmalion efektua



Aste hontan Pigmalion efektuari buruzko artikulu bat irakurri dugu, non bertan Robert Rosenthal-ek hezkuntzan garatu zuen esperimentu horren arazoein irtebindeak ematen saiatuko gara. Bere esperimentu horren ondorioz, non bi talde bereizten zituen, ikasturte amaieran talde bateko ikasleen emaitzak hoberantz egiten zuten, non horren ondorioz ikasle horiek motibazio bat zuten ikasten jarraitzeko. Beste taldean ordea, emaitzak txarrerantz egin zuten eta horren emaitza, ikasleek ikasteko gogorik eta motibazio eza izan ziren.


Arazo horiei irtenbide bat eman behar zaie. Horretarako hainbat gauza egin daitezke, esate baterako:


Irakasleak, ikasleak taldeetan banatzerako orduan, denak berdin tratatu beharko lituzke, zeren denek ez daukate kapazitate berdina arazo batzuen aurrean emaitzak lortzeko. Horrez gain, ez litzateke inolako sailkaketarik egin beharko jakintsuen eta ez jakintsuen artean, zeren horren ondioz ikasleak diskriminatuta sentituko lirateko eta horren ondorioz ez lukete inolako harretarik jarriko ikasterako orduan.


Horregaitik, irakasleek ez dute ikasle "ez jakintzuak" alde batera utzi behar, zeren gerta liteke ikasle horiek askok baino gehiago jakitea, baina motibaziorik ez izatearen ondioz, alde batera uzten dituzten beraien ikasketak eta ezin daitezke aprobetxatu.


Guzti hau eta gero, irakasleek ikasle guztiak berdin tratatu beharko lituzke eta ikasleak motibatu egin behar lituzkete ikasten jarraitzeko grin hori edukitzeko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina